מדריך טלפונים נוסף מבית 'עוצמה' נוחת בימים אלו על מפתן בתינו, אשר משתלב יחד עם אתר עוצמה Oin.co.il, יצאנו לגלות כיצד נוצרה העוצמה, מי הם אלו שמעצימים אותה עוד ועוד, וכיצד אנחנו, משתמשי המדריך, יכולים להסתייע בעוצמה הנמצאת אצל כל אחד מאיתנו על יד מכשיר הטלפון בבית...
מאת: דניאל שיין לא ביום אחד או בשנה אחת מצליח מדריך טלפונים להגיע לעוצמה כמו זו שצבר לעצמו מדריך הטלפונים שתגלו בימים אלו על מפתן ביתכם. זו היא תוצאה של 20 שנים במהלכן 'עוצמה' צבר מוניטין וכיום הוא מדריך את כולנו כ"המדריך של אשדוד", אשר כולל בתוכו רשימה אינסופית ובלעדית של מוסדות ציבור ונותני שירותים, של רבני העיר,אגודות וארגונים ושל המפרסמים הרבים, אשר תופסים את חלק הארי של המדריך המדיף ניחוח של הדפסה טרייה, ססגוני ומעוצב להפליא, כאשר הוא יעמוד בשנה הקרובה לשירות תושבי אשדוד. אבל רגע, מי בכלל מדבר על 'מדריך טלפונים' כמו שפעם, בעבר הרחוק היינו רגילים לכנות אותו. עיון קל בשער המדריך החדשÂÂÂÂÂÂ מראה כי המילה 'טלפון' בשלל הטיותיה כלל אינה מופיעה בו. כי עוצמה, כפי שנגלה בדקות הקרובות, בסיור מרתק בין דפי המדריך, הפך מזמן למדריך המושלם לתושב האשדודי. שבו נמצא מידע בלעדי אותו לא נמצא בשום מקום אחר. מידע בלעדי חשבתם פעם, שלא את הכול ניתן למצוא למשלÂÂÂÂÂÂ ב-144, נסו לחפש שם מה הוא מספר הטלפון הישיר של רופא מסוים בסניף קופ"ח בסיטי, או עד איזו שעה פתוח סניף דואר באשדוד. במדריך 'עוצמה' הכול נמצא, הרשימה המליאה של הרופאים והמרפאות, של כל קופות החולים גם יחד, נמצאת בין דפיו, ושעות הפתיחה המפורטות של כל סניפי הבנקים באשדוד רשומים בין עמודיו; מספרי הטלפון של המוסדות הרבים שבעיר רשומים בו ובמדור מיוחד נמצא את כל העסקים הקשורים לתחום הבריאות. וכמובן, גולת הכותרת של המדריך, מידע מפורט על בעלי העסקים שבעיר, אבל לא כולם מצויים בו. תתפלאו לשמוע כי ישנם עסקים שמספר הטלפון שלהם נעלם מהמדריך ושמם אינו מופיע כלל ומסיבה פשוטה: הם התגלו ככאלו שהאמינות אינה עומדת בראש מעייניהם וכי מטרתם לגרוף הון על חשבון תמימותו ואמונו של הציבור. 'עוצמה', בהחלטה אסטרטגית שראתה את טובת התושב מול עיניה, החליטה כי היא לא תיתן לאלו במה לפרסם את בית העסק שלהם, לאחר שהוכח כי הוא מועל באמון הלקוח. "המדריך הפך מזמן למשהו שניתן לסמוך עליו בלא לברר, משהו כמו המלצה של ידיד קרוב, ואנחנו רק משפרים את האמון לו אנו זוכים באמצעות סינון ובקרה הדוקה על בעלי העסקים הנכנסים למדריך", מסבירים לנו ב'עוצמה'. - למה הכוונה, באיזה מקרה סירבתם לבקשת פרסום במדריך? "לא פעם ולא פעמיים", קובעים שם בנחרצות ומראים לנו דוגמאות למכביר. "הנה, בעל עסק בתחום איטום גגות באשדוד, תחום הנחשב לפרוץ במיוחד שכן במקרים רבים לא ניתן לדעת עם סיום העבודה ולעמוד על איכותה, רק בבוא החורף, כשהגג דולף מתגלית התרמית ואז הטלפונים מנותקים או שבעל העסק מתחמק ממחויבותו. את בעל העסק הזה החלטנו השנה להשאיר מחוץ למדריך מתוך ידיעה כי הפרסום מעניק לו גושפנקא של איכות שבמקרה שלו אין מאחוריה ולא כלום". - וכיצד נודע לכם על כך שהוא אינו ראוי לאמון? ברוב המקרים מדובר בפניות טלפוניות ובפקסים המגיעים למערכת המדריך אבל במקרה הזה התשובה מצליחה להפתיע אף אותנו: "לאחר שנחשפנו למספר תלונות אודות האיש, מנהל העסק, שלחנו אדם המצוי בתחום שטיפס על אחד הגגות שם ביצע הלה עבודת איטום ורק לאחר שהוברר כי העבודה נעשתה בצורה חובבנית והאיש לא סיפק אחריות מתבקשת לעבודתו, החלטנו להסיר את שמו מהרשימה היוקרתית של אלו המתפרסמים בין המדריך ככאלו הראויים לאמון". ואכן, באחד העמודים הראשונים של מדריך העסקים מופיעה בקשה מעם מערכת 'עוצמה' לדווח על כל בעל עסק שאינו אמין או מקצוען בתחומו. 'עוצמה תעמוד לצידכם בטיפול בתלונה' נכתב שם לצד מספרי הטלפון, הפקס והאי-מייל להעברת פרטי התלונות. אבל זה לא רק במקרה של חוסר אמינות, נהגי הסעות באשדוד שאינם מתאימים לשרת את ציבור תושבי אשדוד ולתת להם שירות אמין ואיכותי, נשמטים מהמדריך והתוצאה היא: מדריך אמין ומומלץ, שבו רק בעלי עסקים ש'ניתן לעשות עימם עסקים'. "לא בחינם צבר המדריך את העוצמה הרבה והוא מצדיק את שמו. זה קרה רק בעקבות עבודה סזיפית ומורכבת שבסופה מופיעים בו רק אנשים שמי ששכר את שירותם או שרכש מהם מוצר כלשהו ממליץ עליו לחבריו, הוא ורק הוא נכנס למדריך", אז מה הפלא שהאשדודים רואים בו את הכתובת הבלעדית לכל רכישה, הזמנת שירות או סתם פנייה לייעוץ. בכל זמן, בכל בית את השורות הללו אתם קוראים בין דפי העיתון, ובו מופיעים גם פרסומים רבים על מכירות שונות ועסקים רבים, מה שמוביל אל השאלה הבאה: - תיבות הדואר מלאים בעיתונים המלאים בפרסומות, אז מה מייחד את 'עוצמה' בפרסום העסקים? "זו היא שאלה נכונה אותה שאלנו את עצמנו בטרם קיבלנו על עצמנו את מיתוג המדריך ועריכת הקמפיין המלווה אותו לקראת פרסומו", משיב שמואל אויש, מנכ"ל משרד הפרסום 'כיוון' שטביעות אצבעותיו מופיעות בשולי מודעות הקמפיין ששטף את המדיה הפרסומית בעיר בשבועות האחרונים. "אבל מהר מאד הבנו כי כאן, במדריך, טמונה עוצמה שלא נמצאת בכל מדיה אחרת. על מערכת הסינון והבקרה המוקפדת כבר דיברנו וזה דבר שלא יכול להתקיים בעיתון; על המידע הרב המקיף את כל אורח החיים של התושב בעיר כבר דיברנו וכל אלו, יחד עם המידע הרב על כל בעלי העסקים בעיר מופיעים בכל מקום ובכל זמן, זמינים ומוכנים לשימוש. הפעם היחידה ש'עוצמה' יוצא מהבית זה רק כשמגיע מדריך 'עוצמה' חדש הביתה. "העיתונים מספקים מידע עכשווי על חנות בגדים העורכת מבצעים עונתיים או על סרט שיוקרן בשבוע הבא, אבל את מספר הטלפון של חנות הבגדים שיחפש הלקוח אחרי שהספיק לשכוח באיזה עיתון ראה את הפרסום, או כתובת אולם באשדוד בו מתקיים האירוע, הוא יחפש וגם ימצא ב'עוצמה'. המדריך הנמצא בכל בית מהווה את הבסיס הפרסומי הקבוע של כל העסקים בעיר והעיתונות משלימה את המידע המשתנה, זה המגיע און-ליין... ואין כל סתירה בין המדיות השונות, להיפך, הן משלימות זו את זו". בכמה עותקים מופץ המדריך? אם חשבנו לשמוע על מספר העותקים כמספר בתי האב בעיר, הרי שטעינו. זה מורכב הרבה יותר ממה שזה נראה. מישהו בכלל ידע כי 'עוצמה' מופץ בפורמט שונה לציבור החרדי? – אני למשל, לא ידעתי על כך. אויש: "המדריך מופץ בפורמט לציבור הכללי כשאליו נספח מפתח המכוון את המשתמש לפרסומים כשהוא מופיע לא רק בעברית, אלא גם ברוסית ובצרפתית. ובפורמט לציבור החרדי כשהוא מכיל את כל המידע והשירותים לקהילה הדתית חרדית באשדוד. המדריך בשני הפורמטים שלו מגיע לכלל בתי האב באשדוד, ב- 66,000 עותקים, כך מגיע המדריך לחשיפה מקסימאלית בכל אזורי העיר לכלל האוכלוסיות ובין דוברי כל השפות המתגוררים בעיר". כמה נשלם? פתחתם את 'עוצמה' חיפשתם אינסטלטור באשדוד, הזמנתם והוא הגיע לתקן את התקלה שהתרחשה בביתכם ביום שישי, שעות אחדות טרם כניסת השבת, כמה נשלם לו? האינסטלטור מנסה אולי לנצל את המצב ואת המצוקה והוא מבקש מחיר שנראה לנו מופרז עבור חצי שעה של עבודה אבל לנו אין כלים לדעת כמה באמת שווה העבודה שלו וכיצד מתמחרים אותה. מה עושים? – פותחים שוב את 'עוצמה'! כי בדיוק עבור מצבים שכאלו הקמנו את 'כמזה' מחירון בעלי מקצוע באשדוד ובו מופיעים המחירים המקובלים באשדוד, בתחום עליו אתם מתעניינים. כמה עולה החלפת ברז? כמה משלמים עבור החלפת כיור וכמה עבור פתיחת סתימה, כל אלו מופיעים ב'עוצמה' כשכמובן אין מדובר במחיר אחיד אלא בטווח מחירים המשתנה לפי מועד הזמנת בעל המקצוע (אחרי הכול, עבור ביקור חרום ביום שישי כולנו מבינים שנשלם יותר) וגם לפי האחריות שהוא נותן לעבודה, הוותק שלו במקצוע ועוד, אבל דבר אחד ברור: כל בעלי המקצוע הינם מוכרים בתחומם ונבדקו ככאלו שעושים את מלאכתם נאמנה. "כל מי שמבקש לפרסם אצלנו משאיר במערכת המדריך את כל הפרטים אודותיו", מסבירים ב'עוצמה'. "אין אצלנו את התופעה המוכרת של בעלי מלאכה, חאפרים בתחומם, שהיום כאן ומחר נעלמים מהאזור בלא להשאיר עקבות, כל אחד שנכנס למדריך שלנו הינו מוכר, כתובת המגורים שלו, מספרי הטלפון שלו ופרטי יצירת קשר עימו שמורים במערכת ולא פעם באו לידי שימוש. אנחנו עושים הכול בכדי להגיע לתוצאה מושלמת מבחינת השירות שאנחנו מעניקים למשתמש במדריך והיכולת שלו לסמוך על כל מה שמופיע בו". מה שלא יהיה, 'עוצמה' נמצא בכל בית בעיר, במגירה או על השידה שבה מונח הטלפון. ומשרת את כולנו נאמנה. ולנו, הנהנים ממנו בכל יום, לא נותר אלא להעריך את המפרסמים בו, אלו שבזכותם יש לנו את כל המידע השימושי לכל תושב בבית, זמין, עדכני וערוך בטוב טעם. ואכן, הנחתי את 'עוצמה' במקומו לאחר שסקרתי את תוכנו ולמדתי להכיר אותו אבל לא להרבה זמן. כעבור דקות אחדות חיפשתי את מספר הטלפון של המחלקה לפניות הציבור בנושאי תחבורה ציבורית במשרד התחבורה בירושלים. לא חשבתי שאמצא את מבוקשי, אבל 'עוצמה' שוב הוכיח את עוצמתו גם הפעם. מצאתי...
|